Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Lubrzy - inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa

Print Drukuj

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Lubrzy

Wójt Gminy Lubrza na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135) ogłasza nabór na stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska i rolnictwa w Urzędzie Gminy Lubrza – na zastępstwo na czas nieobecności pracownika – z możliwością przedłużenia umowy o pracę pełny wymiar czasu  pracy.

 
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Lubrza, ul. Osiedle Szkolne 13, Lubrza.
 
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
 
wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe, pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane ochrona środowiska
  2. obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. znajomość ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 54), ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1478), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2022r. poz. 572), ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1112)ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie (Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 1082) , ustawy z dnia 20 lipca 2017r. r. – Prawo wodne (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1087), ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 530) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu informacji o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2012r. poz. 529); o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, instrukcji kancelaryjnej, przepisów kpa
  5. obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
  6. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  7. nieposzlakowana opinia,
  8. praktyczna znajomość zasad techniki biurowej z zastosowaniem komputera – obsługa pakietów biurowych, programów poczty elektronicznej
  9. stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku 
wymagania dodatkowe:
  • zdecydowanie i samodzielność w działaniu
  • umiejętność sprawnej organizacji pracy,
  • umiejętność współpracy w grupie
  • komunikatywność i kultura w kontaktach z petentami
  • odporność na stres
  • prawo jazdy kat. B 
II. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku:
 
w zakresie ochrony środowiska
  1. prowadzenie:
  • postępowań w sprawach o wydanie decyzji środowiskowych,
  • publicznie dostępnego wykazu informacji o środowisku,
  • spraw z przygotowywaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
  • dokumentacji w sprawie linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior i innych zbiorników wodnych,
  • gospodarki leśnej w lasach będących własnością Gminy,
  1. udzielanie informacji nt. ochrony środowiska w zakresie problematyki występującej na terenie Gminy,
  2. sporządzanie wykazów zawierających dane o gospodarczym korzystaniu ze środowiska i wyliczanie należnych opłat,
  3. monitorowanie: stanu środowiska naturalnego, bezpieczeństwa sanitarnego, fitosanitarnego i weterynaryjnego oraz przygotowywanie wystąpień do właściwych organów i jednostek o podjęcie działań zmierzających do usunięcia stwierdzonych zagrożeń, realizacji gminnego programu ochrony środowiska oraz programu usuwania azbestu i przygotowywanie propozycji ich aktualizacji,
  4. wykonywanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i o ochronie przyrody oraz współpraca w tym zakresie z innymi organami oraz ze służbami ochrony środowiska i ochrony przyrody,
  5. przygotowywanie:
  • opinii w sprawach zalesienia gruntów,
  • materiałów informacyjnych związanych z popularyzacją ochrony środowiska Gminy,
  1. wykonywanie zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym wydawanie zezwoleń na posiadanie psów uznanych za agresywne oraz organizowanie wyłapywania bezdomnych zwierząt,
  2. coroczne przygotowywanie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt,
  3. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze i z ustawy o ochronie przyrody,
  4. załatwianie spraw z zakresu gospodarki wodnej należących do zadań gmin, opiniowanie planów łowieckich oraz mediacje w sprawach o odszkodowania łowieckie
w zakresie ochrony zwierząt
  1. zadania gminy wynikające z przepisów o ochronie zwierząt,
  2. współpraca z organizacjami pozarządowymi, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt
  3. przyjmowanie i przekazywanie do Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej informacji o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt,
  4. znakowanie obszarów w związku z chorobą zakaźną zwierząt 
w zakresie działalności gospodarczej
  1. przyjmowanie i przekazywanie wniosków dotyczących wpisu, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej,
  2. przetwarzanie na formę elektroniczną wniosków CEIDG i przesłanie do Ministra Gospodarki,
  3. wydawanie zaświadczeń o prowadzonej działalności gospodarczej, opiniowanie lokalizacji ośrodków gier oraz punktów gier na automatach o niskich wygranych 
w zakresie rolnictwa
  1. zwalczanie zakaźnych chorób zwierzęcych,
  2. ochrona gruntów rolnych, leśnych w tym:
    •  rolnicze wykorzystanie gruntów
    •  rekultywacja nieużytków,
    •  wykonywanie zadań związanych z melioracją
  3. współpraca z organizacjami rolniczymi i wspierającymi rolnictwo,
  4. wykonywanie czynności związanych z organizacją szacowania szkód w uprawach
  5. rolnych z tytułu klęsk żywiołowych,
  6. sporządzanie i aktualizacja dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia spisu rolnego,
  7. wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
  8. prowadzenie postępowań w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.
W pozostałym zakresie realizacja zadań obronnych zgodnie z zakresem czynności.
 
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
  • budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na parterze budynku/winda dla osób niepełnosprawnych, sanitariat dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnych/
  • praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
  • czas pracy: pełny wymiar czasu pracy – przeciętnie 40 godzin tygodniowo
  • bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem, wysiłek umysłowy
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Lubrzy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
 
IV. Wymagane dokumenty:
  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje oraz ukończone szkolenia,
  • kopie świadectw pracy
  • oświadczenie o niekaralności
  • oświadczenie o stanie zdrowia
  • oświadczenie o posiadania obywatelstwa polskiego
 
 V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych 
  1. Termin: do 02 grudnia 2024 r. (poniedziałek) do godz. 17:00
  2. Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście w godzinach pracy urzędu lub listem poleconym
  3. Miejsce:
a. wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy, Osiedle Szkolne 13
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13, 66-218 Lubrza  z dopiskiem: „Nabór na stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska i rolnictwa"
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy.
 
VI. Dodatkowe informacje:
  1. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Lubrzy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy (www.bip.lubrza.pl)
  3. Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
  4. Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
  5. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
  • Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny i inne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. Nr 1781 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
Wójt Gminy Lubrza
(-) Ryszard Skonieczek
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu