Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy
w Lubrzy
Wójt Gminy Lubrza na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530)
ogłasza nabór na wolne od dnia 27 maja 2023r. stanowisko inspektora ds. płac i oświaty w Urzędzie Gminy Lubrza – pełny wymiar czasu pracy
w Lubrzy
Wójt Gminy Lubrza na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530)
ogłasza nabór na wolne od dnia 27 maja 2023r. stanowisko inspektora ds. płac i oświaty w Urzędzie Gminy Lubrza – pełny wymiar czasu pracy
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
- wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym z 3-letnim stażem pracy lub średnie z 5-letnim stażem pracy ( preferowane kierunki studiów ekonomicznych, rachunkowość).
- znajomość obowiązującego stanu prawnego w zakresie realizowanych zadań na stanowisku do spraw płac i oświaty.
- obywatelstwo polskie (kserokopia dowodu osobistego) z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022r. poz. 543)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie o stanie zdrowia, pozwalające na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- nieposzlakowana opinia
- wymagania dodatkowe:
- samodzielność i kreatywność w działaniu
- umiejętność sprawnej organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- komunikatywność i kultura w kontaktach z petentami
- rzetelność, odpowiedzialność, dyspozycyjność
- prawo jazdy kat. B
II. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku:
Pracownik zatrudniony na stanowisku w Urzędzie Gminy wykonuje obowiązki, a w szczególności:
Pracownik zatrudniony na stanowisku w Urzędzie Gminy wykonuje obowiązki, a w szczególności:
- Obsługa programu Płacowego Kadry i Płace - prowadzenie całości prac związanych z obliczaniem wynagrodzenie osobowych oraz wszelkiego rodzaju nagród, a w szczególności:
- wprowadzanie danych do kartoteki,
- tworzenie list wypłat podstawowych i dodatkowych (umowy zlecenie, umów o dzieło),
- naliczanie w ustalonym terminie nagrody rocznej oraz innych nagród,
- rozlicznie podatku dochodowego od osób fizycznych i miesięczne uzgadnianie wartości potrąconych na listach płac z wielkościami przekazanymi do Urzędu Skarbowego poprzez parafowanie deklaracji przez pracownika prowadzącego ewidencję wydatków,
- przygotowywanie dokumentacji do celów emerytalno - rentowych pracowników.
- Obsługa programu Płatnik:
- sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych,
- sporządzanie dokumentów rozliczeniowych,
- sporządzanie dokumentów płatniczych,
- Sporządzanie zaświadczeń o zarobkach pracowników.
- Prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników.
- Prowadzenie kartotek zasiłkowych pracowników.
- Współpraca z Dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie ruchu służbowego.
- Obsługa Programu: System Informacji Oświatowej -sporządzanie zestawień zbiorczych.
- Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej.
- Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji .
10. Prowadzenie dokumentacji rozliczeń pożyczek mieszkaniowych.
11. Przygotowanie rozliczeń bezgotówkowych wynagrodzeń oraz
płatności podatku dochodowego od osób fizycznych za pomocą
elektronicznej bankowości.
12.Przygotowanie przesłania poleceń płatności w postaci
elektronicznej (dokumenty stanowiące podstawę elektronicznego
polecenia płatności winny być zweryfikowane pod względem
merytorycznym, rachunkowym oraz zatwierdzone do zapłaty,
podpisane przez wójta gminy oraz skarbnika)
W zakresie oświaty :
1. organizacja i analiza funkcjonowania sieci publicznych szkół
i przedszkoli na terenie gminy,
2. prognozowanie i planowanie sieci szkół,
3. realizacja procedur związanych z powoływaniem i likwidacją
placówek oświatowych,
4. podejmowanie działań mających na celu rozwój i utrzymanie
bazy materialnej placówek,
5. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
6. sporządzanie dokumentacji do emerytur pracowników oświaty placówek
publicznych
7. realizacja procedur związanych z awansem zawodowym nauczyciela
mianowanego,
8. przeprowadzanie egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego,
9. realizacja procedur związanych z przeprowadzaniem konkursu oraz
powierzeniem stanowiska dyrektora szkoły, w tym przygotowanie
powołań i odwołań dyrektorów placówek,
10.realizacja procedur związanych z obowiązkiem dokonania oceny pracy
dyrektorów szkół,
11. prowadzenie kontroli spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku
nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,
12. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych pracy dla szkół i przedszkoli,
statutów szkół i przedszkoli,
13. udział w organizowaniu imprez i uroczystości o charakterze
edukacyjnym na terenie gminy,
14. współpraca z Kuratorium Oświaty,
15. koordynacja działań placówek oświatowych nad właściwym
gospodarowaniem powierzonymi środkami finansowymi :
11. Przygotowanie rozliczeń bezgotówkowych wynagrodzeń oraz
płatności podatku dochodowego od osób fizycznych za pomocą
elektronicznej bankowości.
12.Przygotowanie przesłania poleceń płatności w postaci
elektronicznej (dokumenty stanowiące podstawę elektronicznego
polecenia płatności winny być zweryfikowane pod względem
merytorycznym, rachunkowym oraz zatwierdzone do zapłaty,
podpisane przez wójta gminy oraz skarbnika)
W zakresie oświaty :
1. organizacja i analiza funkcjonowania sieci publicznych szkół
i przedszkoli na terenie gminy,
2. prognozowanie i planowanie sieci szkół,
3. realizacja procedur związanych z powoływaniem i likwidacją
placówek oświatowych,
4. podejmowanie działań mających na celu rozwój i utrzymanie
bazy materialnej placówek,
5. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
6. sporządzanie dokumentacji do emerytur pracowników oświaty placówek
publicznych
7. realizacja procedur związanych z awansem zawodowym nauczyciela
mianowanego,
8. przeprowadzanie egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego,
9. realizacja procedur związanych z przeprowadzaniem konkursu oraz
powierzeniem stanowiska dyrektora szkoły, w tym przygotowanie
powołań i odwołań dyrektorów placówek,
10.realizacja procedur związanych z obowiązkiem dokonania oceny pracy
dyrektorów szkół,
11. prowadzenie kontroli spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku
nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,
12. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych pracy dla szkół i przedszkoli,
statutów szkół i przedszkoli,
13. udział w organizowaniu imprez i uroczystości o charakterze
edukacyjnym na terenie gminy,
14. współpraca z Kuratorium Oświaty,
15. koordynacja działań placówek oświatowych nad właściwym
gospodarowaniem powierzonymi środkami finansowymi :
- sporządzanie umów, porozumień oraz dotacja na zadania oświatowe,
- sporządzanie analiz w stosunku do zapisów księgowych,
- merytoryczny nadzór nad dotacją dla placówek niepublicznych,
- organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do placówek specjalnych.
17. prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej dla uczniów –
stypendia szkolne.
18. prowadzenie spraw z zakresu refundacji kształcenia młodocianych.
19. inspirowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć edukacyjnych we
współpracy z dyrektorami szkół
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
stypendia szkolne.
18. prowadzenie spraw z zakresu refundacji kształcenia młodocianych.
19. inspirowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć edukacyjnych we
współpracy z dyrektorami szkół
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- budynek dwukondygnacyjny , usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku/ w budynku urzędu funkcjonuje winda dla osób niepełnosprawnych, sanitariat dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnej/
- warunki pracy - praca wykonywana w pomieszczeniu biurowym
- czas pracy – pełny wymiar czasu pracy, przeciętnie 40 godzin tygodniowo
- bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem, wysiłek umysłowy
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Lubrzy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
IV. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV)
- list motywacyjny
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje oraz ukończone szkolenia,
- kopie świadectw pracy
- oświadczenie o niekaralności
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o stanie zdrowia
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
- Termin: do 08 maja 2023r. do godz. 17-tej
- Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście w godzinach pracy urzędu.
- Miejsce:
a. wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy, Osiedle Szkolne 13
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13, 66-218 Lubrza
z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Referacie Gospodarki Finansowej Urzędzie Gminy w Lubrzy."
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Lubrza.
VI. Dodatkowe informacje:
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13, 66-218 Lubrza
z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Referacie Gospodarki Finansowej Urzędzie Gminy w Lubrzy."
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Lubrza.
VI. Dodatkowe informacje:
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Lubrzy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy (www.bip.lubrza.pl)
- Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
- Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny i inne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. Nr 1781 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1282)