Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Lubrzy

Print Drukuj

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy w Lubrzy

 

Wójt Gminy Lubrza  na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych  ( Dz.U. z 2019r. poz. 1282 ) ogłasza nabór na stanowisko inspektora w Urzędzie Gminy Lubrza ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa  – pełny wymiar czasu  pracy. 

 
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Lubrza, ul. Osiedle Szkolne 13, Lubrza.
 
I. Wymagania w stosunku do  kandydatów:
 
  1. wymagania niezbędne:
 
  • wykształcenie wyższe, pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym , preferowane  ochrona środowiska
  • obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych  (t. j. z 2019r. Dz. U. Nr 1282,  z późn.  zm.)
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • znajomość  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, ustawy                                  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt,  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie, ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne, ustawy z dnia 28 września 1991 r.          o lasach, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;                              o  samorządzie  gminnym, o pracownikach samorządowych,  instrukcji kancelaryjnej,  przepisów kpa
  • obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych  (t. j. z 2019r. Dz. U. Nr 1282,  z późn.  zm.)
  • niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • praktyczna znajomość zasad techniki biurowej z zastosowaniem komputera – obsługa pakietów biurowych,  programów poczty elektronicznej
  • stan  zdrowia,  pozwalający na zatrudnienie na określonym  stanowisku.
 
  1.   wymagania dodatkowe
  • zdecydowanie i samodzielność w działaniu
  • umiejętność sprawnej organizacji pracy,
  • umiejętność współpracy w grupie
  • komunikatywność i kultura w kontaktach z petentami 
  • odporność na stres
  • prawo jazdy kat. B
 
II. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku:
w zakresie ochrony środowiska
  1. prowadzenie:
  • postępowań w sprawach o wydanie decyzji środowiskowych,
  • publicznie dostępnego wykazu informacji o środowisku,
  • spraw z przygotowywaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
  • dokumentacji w sprawie linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior  i innych zbiorników wodnych,
  • gospodarki leśnej w lasach będących własnością Gminy,
  1. udzielanie informacji nt. ochrony środowiska w zakresie problematyki występującej na terenie Gminy,
  2. sporządzanie wykazów zawierających dane o gospodarczym korzystaniu ze środowiska i wyliczanie należnych opłat,
  3. monitorowanie: stanu środowiska naturalnego, bezpieczeństwa sanitarnego, fitosanitarnego i weterynaryjnego oraz przygotowywanie wystąpień do właściwych organów i jednostek o podjęcie działań zmierzających do usunięcia stwierdzonych zagrożeń, realizacji gminnego programu ochrony środowiska oraz programu usuwania azbestu i przygotowywanie propozycji ich aktualizacji,
  4. wykonywanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i o ochronie przyrody oraz współpraca w tym zakresie z innymi organami oraz ze służbami ochrony środowiska i ochrony przyrody,
  5. przygotowywanie:
  • opinii w sprawach zalesienia gruntów,
  • materiałów informacyjnych związanych z popularyzacją ochrony środowiska Gminy,
  1. wykonywanie zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym wydawanie zezwoleń na posiadanie psów uznanych za agresywne oraz organizowanie wyłapywania bezdomnych zwierząt,
  2. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze i z ustawy o ochronie przyrody,
  3. załatwianie spraw z zakresu gospodarki wodnej należących do zadań gmin,
           opiniowanie planów łowieckich oraz mediacje w sprawach o   
           odszkodowania łowieckie
 
 w zakresie ochrony zwierząt
  1. zadania gminy wynikające z przepisów o ochronie zwierząt,
  2. współpraca z organizacjami pozarządowymi, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt
  3. przyjmowanie i przekazywanie do Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej informacji o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt,
  4. znakowanie obszarów w związku z chorobą zakaźną zwierząt
 
 w zakresie działalności gospodarczej
  1. przyjmowanie i przekazywanie wniosków dotyczących wpisu, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej,
  2. przetwarzanie na formę elektroniczną wniosków CEIDG i przesłanie do Ministra Gospodarki,
  3. wydawanie zaświadczeń o prowadzonej działalności gospodarczej, opiniowanie lokalizacji ośrodków gier oraz punktów gier na automatach o niskich wygranych
 w zakresie rolnictwa
  1. zwalczanie zakaźnych chorób zwierzęcych,
  2. ochrona gruntów rolnych, leśnych w tym:
    1.  rolnicze wykorzystanie gruntów
    2.  rekultywacja nieużytków,
    3.  wykonywanie zadań związanych z melioracją
         3. współpraca z organizacjami rolniczymi i wspierającymi rolnictwo,
         4. wykonywanie czynności związanych z organizacją szacowania szkód w   
             uprawach  rolnych z tytułu klęsk żywiołowych,
5. sporządzanie i aktualizacja dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia spisu rolnego,
6. wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
         7. prowadzenie postępowań  w  zakresie  zwrotu podatku akcyzowego     
             zawartego w cenie oleju napędowego.
  • stosowanie instrukcji kancelaryjnej w tym przekazywanie akt  do archiwum urzędu.
9. wykonywanie innych prac i poleceń zleconych przez Wójta Gminy Lubrza, związanych z ze stosunkiem pracy.
 
 
 
 
 III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
 
  • budynek piętrowy, usytuowanie  stanowiska  pracy na parterze budynku /winda dla osób niepełnosprawnych, sanitariat dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnych/
  • praca  przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
  • czas pracy: pełny wymiar czasu pracy – przeciętnie 40 godzin tygodniowo
  • bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem, wysiłek umysłowy
 
 
 
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Lubrzy
 w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
 
IV. Wymagane dokumenty:
  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje oraz ukończone szkolenia,
  • kopie świadectw pracy
  • oświadczenie o niekaralności
  • oświadczenie o stanie zdrowia
  • oświadczenie o posiadania obywatelstwa polskiego
 
 
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
 
1.Termin: do  26 marca 2021r. do godz. 1300 (piątek)
  1. Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście w godzinach pracy urzędu lub listem poleconym
  2. Miejsce: 
a. wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do skrzynki podawczej  znajdującej się w holu Urzędu Gminy w Lubrzy, Osiedle Szkolne 13
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13
66-218 Lubrza  z dopiskiem: „Nabór na stanowisko inspektora               ds. Ochrony środowiska i rolnictwa".
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy.
 
VI. Dodatkowe informacje:
 
1.Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  1. Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Lubrzy  oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy  (www.bip.lubrza.pl)
  2. Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego (rozmowie kwalifikacyjnej),
  3. Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
  4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali  się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
  5. Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny i inne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r.               o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. Nr 1781 z  późn. zm.)   oraz    z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych         (Dz. U. z 2019r.  poz. 1282)  
                                                                                            
 
 
                                                                              
 
 
 
 
 
Informacje o publikacji dokumentu