Powiatowy Urząd Pracy w Świebodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Świebodzinie.
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-11. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-18.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- piki pdf opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marta Macoch, m.macoch@pup.swiebodzin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 68 38 210 66. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Świebodzinie znajduje się przy ulicy Studenckiej 8 w Świebodzinie. Wejście do urzędu znajduje się od ulicy Dobrej. Budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.- Przy wejściu znajduje się podjazd oraz poręcze umożliwiające wjazd do budynku dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Drzwi zewnętrzne wyposażone są w dwa ruchome skrzydła.
- W toalecie dla klientów urzędu zainstalowane są poręcze dla osób z niepełnosprawnościami.
- Osobom korzystającym z asysty psów asystujących oraz psów przewodników umożliwia się wejście do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych oraz powiększonych napisów dla osób słabowidzących.
- Urząd nie umożliwia skorzystania z tłumacza języka migowego.