Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Lubrzy

Print Drukuj

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy
 w Lubrzy
 
 
Wójt Gminy Lubrza na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530)
ogłasza  nabór na wolne stanowisko inspektora ds. płac i oświaty w Urzędzie Gminy Lubrza  – pełny wymiar czasu  pracy.

 
I. Wymagania w stosunku do  kandydatów:
 

  1. wymagania niezbędne:
 
  • wykształcenie wyższe  pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym z co najmniej 3-letnim stażem pracy związanym z naliczaniem płac lub średnie z 5-letnim stażem pracy (preferowane kierunki studiów ekonomicznych, rachunkowość).
  • znajomość obowiązującego stanu prawnego w zakresie realizowanych zadań na stanowisku  do spraw płac i oświaty.
  • obywatelstwo polskie (kserokopia dowodu osobistego) z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022r. poz. 530)
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  • oświadczenie o stanie zdrowia, pozwalające na zatrudnienie na określonym stanowisku.
  • nieposzlakowana opinia
 
  1. wymagania dodatkowe:
 
  • samodzielność i kreatywność w działaniu
  • umiejętność sprawnej organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność i kultura w kontaktach z petentami
  • rzetelność, odpowiedzialność, dyspozycyjność
  • prawo jazdy kat. B
 
II. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku:
 
   
Pracownik zatrudniony na  stanowisku  inspektora w Urzędzie Gminy wykonuje obowiązki, a w szczególności:
 
  1. Obsługa programu Płacowego Kadry i Płace - prowadzenie całości prac związanych z obliczaniem wynagrodzeń osobowych oraz wszelkiego rodzaju nagród, a w szczególności:
    1. wprowadzanie danych do kartoteki,
    2. tworzenie list wypłat podstawowych i dodatkowych (umowy zlecenia, umów o dzieło),
    3. naliczanie w ustalonym terminie nagrody rocznej oraz innych nagród,
    4. rozlicznie podatku dochodowego od osób fizycznych i miesięczne uzgadnianie wartości potrąconych na listach płac z wielkościami przekazanymi do Urzędu Skarbowego poprzez parafowanie deklaracji przez pracownika prowadzącego ewidencję wydatków,
    5. przygotowywanie dokumentacji do celów emerytalno - rentowych pracowników.
  1. Obsługa programu Płatnik:
  1.    sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych,
  2.    sporządzanie dokumentów rozliczeniowych,
  3.    sporządzanie dokumentów płatniczych,
  1. Sporządzanie  zaświadczeń o zarobkach pracowników.
  2. Prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników.
  3. Prowadzenie kartotek zasiłkowych pracowników.
  4. Współpraca z Dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie ruchu służbowego.
  5. Obsługa Programu: System Informacji Oświatowej -sporządzanie zestawień zbiorczych.
  6. Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej.
  7. Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji .
10. Prowadzenie dokumentacji rozliczeń pożyczek mieszkaniowych.
11. Przygotowanie  rozliczeń bezgotówkowych wynagrodzeń oraz płatności podatku dochodowego od osób fizycznych za pomocą elektronicznej bankowości. 
12.Przygotowanie przesłania poleceń płatności w  postaci elektronicznej (dokumenty stanowiące podstawę elektronicznego polecenia płatności winny być zweryfikowane pod względem merytorycznym, rachunkowym oraz zatwierdzone do zapłaty, podpisane przez wójta gminy oraz skarbnika)
 
W zakresie oświaty :
 
1. organizacja i analiza funkcjonowania sieci publicznych szkół      
    i przedszkoli na terenie gminy,
2. prognozowanie i planowanie sieci szkół,
3. realizacja procedur związanych z powoływaniem i likwidacją  
    placówek oświatowych,
4. podejmowanie działań mających na celu rozwój i utrzymanie
    bazy materialnej placówek,
5. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
6. sporządzanie dokumentacji do emerytur pracowników oświaty placówek  
    publicznych  
7. realizacja procedur związanych z awansem zawodowym nauczyciela
    mianowanego,
8. przeprowadzanie egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego,
9. realizacja procedur związanych z przeprowadzaniem  konkursu oraz 
   powierzeniem stanowiska dyrektora szkoły,  w tym przygotowanie
   powołań i odwołań dyrektorów placówek,
10.realizacja procedur związanych z obowiązkiem dokonania oceny pracy
     dyrektorów szkół,
11. prowadzenie kontroli spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku
    nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,
 12. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych pracy dla szkół i przedszkoli,  
       statutów szkół i przedszkoli,
 13. udział w organizowaniu imprez i uroczystości o charakterze
       edukacyjnym na terenie gminy,
 14. współpraca z Kuratorium Oświaty,
 15. koordynacja działań placówek oświatowych nad właściwym
          gospodarowaniem powierzonymi środkami finansowymi :
  • Sporządzanie porozumień, umów dotacji na zadania oświatowe,
  • sporządzanie analiz w stosunku do zapisów księgowych,
  • merytoryczny nadzór nad dotacją dla placówek niepublicznych,
  • organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do placówek specjalnych.
17. prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej dla uczniów – stypendia szkolne.
18. prowadzenie spraw z zakresu refundacji kształcenia młodocianych.
19. inspirowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć edukacyjnych we współpracy z dyrektorami szkół
 
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
  • budynek  dwukondygnacyjny , usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku/ w budynku urzędu funkcjonuje winda dla osób niepełnosprawnych, sanitariat dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnej/
  • warunki pracy -  praca wykonywana  w pomieszczeniu biurowym
  • czas pracy – pełny wymiar czasu pracy, przeciętnie 40 godzin tygodniowo
  • bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem, wysiłek umysłowy
 
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Lubrzy  w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi 13,6 %.
 
IV. Wymagane dokumenty:
 
  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje oraz ukończone szkolenia,
  • kopie świadectw pracy
  • oświadczenie o niekaralności
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenie o stanie zdrowia
  
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
 
  1. Termin: do 06 listopada 2023r.  do godz. 17-tej
  2. Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście  w godzinach pracy urzędu.
  3. Miejsce:
a. wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy, Osiedle Szkolne 13
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13, 66-218 Lubrza  z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Referacie  Gospodarki  Finansowej w Urzędzie Gminy w Lubrzy."
 
 
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Lubrza.
 
VI. Dodatkowe informacje:
  1. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Lubrzy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy  (www.bip.lubrza.pl)
  3. Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
  4. Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
  5. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali  się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
  6. Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny i inne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. Nr 1781 z  późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r.  poz. 530)    

 
                                                                                    
                                                                                                                                                       Wójt Gminy Lubrza
                                                                                                                                                     /-/ Ryszard Skonieczek

Informacje o publikacji dokumentu