Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Lubrzy
Wójt Gminy Lubrza na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135) ogłasza nabór na stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska i rolnictwa w Urzędzie Gminy Lubrza – na zastępstwo na czas nieobecności pracownika – z możliwością przedłużenia umowy o pracę – pełny wymiar czasu pracy.
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Lubrza, ul. Osiedle Szkolne 13, Lubrza.
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
wymagania niezbędne:
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe, pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane ochrona środowiska
- obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- znajomość ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 54), ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1478), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2022r. poz. 572), ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1112)ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie (Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 1082) , ustawy z dnia 20 lipca 2017r. r. – Prawo wodne (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1087), ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 530) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu informacji o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2012r. poz. 529); o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, instrukcji kancelaryjnej, przepisów kpa
- obywatelstwo polskie – z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- praktyczna znajomość zasad techniki biurowej z zastosowaniem komputera – obsługa pakietów biurowych, programów poczty elektronicznej
- stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
wymagania dodatkowe:
- zdecydowanie i samodzielność w działaniu
- umiejętność sprawnej organizacji pracy,
- umiejętność współpracy w grupie
- komunikatywność i kultura w kontaktach z petentami
- odporność na stres
- prawo jazdy kat. B
II. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku:
w zakresie ochrony środowiska
w zakresie ochrony środowiska
- prowadzenie:
- postępowań w sprawach o wydanie decyzji środowiskowych,
- publicznie dostępnego wykazu informacji o środowisku,
- spraw z przygotowywaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
- dokumentacji w sprawie linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior i innych zbiorników wodnych,
- gospodarki leśnej w lasach będących własnością Gminy,
- udzielanie informacji nt. ochrony środowiska w zakresie problematyki występującej na terenie Gminy,
- sporządzanie wykazów zawierających dane o gospodarczym korzystaniu ze środowiska i wyliczanie należnych opłat,
- monitorowanie: stanu środowiska naturalnego, bezpieczeństwa sanitarnego, fitosanitarnego i weterynaryjnego oraz przygotowywanie wystąpień do właściwych organów i jednostek o podjęcie działań zmierzających do usunięcia stwierdzonych zagrożeń, realizacji gminnego programu ochrony środowiska oraz programu usuwania azbestu i przygotowywanie propozycji ich aktualizacji,
- wykonywanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i o ochronie przyrody oraz współpraca w tym zakresie z innymi organami oraz ze służbami ochrony środowiska i ochrony przyrody,
- przygotowywanie:
- opinii w sprawach zalesienia gruntów,
- materiałów informacyjnych związanych z popularyzacją ochrony środowiska Gminy,
- wykonywanie zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym wydawanie zezwoleń na posiadanie psów uznanych za agresywne oraz organizowanie wyłapywania bezdomnych zwierząt,
- coroczne przygotowywanie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt,
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze i z ustawy o ochronie przyrody,
- załatwianie spraw z zakresu gospodarki wodnej należących do zadań gmin, opiniowanie planów łowieckich oraz mediacje w sprawach o odszkodowania łowieckie
w zakresie ochrony zwierząt
- zadania gminy wynikające z przepisów o ochronie zwierząt,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt
- przyjmowanie i przekazywanie do Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej informacji o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt,
- znakowanie obszarów w związku z chorobą zakaźną zwierząt
w zakresie działalności gospodarczej
- przyjmowanie i przekazywanie wniosków dotyczących wpisu, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej,
- przetwarzanie na formę elektroniczną wniosków CEIDG i przesłanie do Ministra Gospodarki,
- wydawanie zaświadczeń o prowadzonej działalności gospodarczej, opiniowanie lokalizacji ośrodków gier oraz punktów gier na automatach o niskich wygranych
w zakresie rolnictwa
- zwalczanie zakaźnych chorób zwierzęcych,
- ochrona gruntów rolnych, leśnych w tym:
- rolnicze wykorzystanie gruntów
- rekultywacja nieużytków,
- wykonywanie zadań związanych z melioracją
- współpraca z organizacjami rolniczymi i wspierającymi rolnictwo,
- wykonywanie czynności związanych z organizacją szacowania szkód w uprawach
- rolnych z tytułu klęsk żywiołowych,
- sporządzanie i aktualizacja dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia spisu rolnego,
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
- prowadzenie postępowań w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.
W pozostałym zakresie realizacja zadań obronnych zgodnie z zakresem czynności.
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na parterze budynku/winda dla osób niepełnosprawnych, sanitariat dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnych/
- praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
- czas pracy: pełny wymiar czasu pracy – przeciętnie 40 godzin tygodniowo
- bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem, wysiłek umysłowy
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Lubrzy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
IV. Wymagane dokumenty:
IV. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV)
- list motywacyjny
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, kwalifikacje oraz ukończone szkolenia,
- kopie świadectw pracy
- oświadczenie o niekaralności
- oświadczenie o stanie zdrowia
- oświadczenie o posiadania obywatelstwa polskiego
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
- Termin: do 02 grudnia 2024 r. (poniedziałek) do godz. 17:00
- Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście w godzinach pracy urzędu lub listem poleconym
- Miejsce:
a. wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy, Osiedle Szkolne 13
b. pocztą na adres Urzędu Gminy, Osiedle Szkolne 13, 66-218 Lubrza z dopiskiem: „Nabór na stanowisko inspektora ds. ochrony środowiska i rolnictwa"
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy.
VI. Dodatkowe informacje:
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostanie ogłoszona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Lubrzy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy (www.bip.lubrza.pl)
- Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
- Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny i inne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. Nr 1781 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1135)
Wójt Gminy Lubrza
(-) Ryszard Skonieczek
(-) Ryszard Skonieczek